Het nieuwe werken: zoveel eenvoudiger met Merak

maart 2022 - in Merak

Vrouw die aan haar salontafel zit achter haar laptop, met een tas koffie

Bij het uitbreken van de coronacrisis moest het hele land van de ene op de andere dag overschakelen op thuiswerken. Eenvoudig was dat niet. Gelukkig schoot Merak meteen te hulp met oplossingen die thuiswerken zoveel makkelijker maken. Gebruiken uw thuiswerkers deze oplossingen al?

Tools zoals Zoom of Microsoft Teams namen een hoge vlucht bij het uitbreken van de crisis. Maar voor het gebruik van fysieke documenten boden ze geen oplossing. Nochtans is een groot deel van de documentatie in een bedrijf nog altijd niet gedigitaliseerd. Denk maar aan administratieve documenten, bouwplannen, archieven en zoveel meer. Ook uw medewerkers moeten ongetwijfeld nog regelmatig papieren documenten gebruiken, zeker binnen administratieve departementen.

Close-up van een boekscanner

Scannen en digitaliseren

Om dit probleem op te lossen, scant de scanningservice van Merak uw documenten, archieven, plannen en dossiers in op professionele scanners. Het resultaat? Hoogkwalitatieve scans die perfect leesbaar op uw scherm verschijnen.

Zodra uw zakelijke documenten gescand zijn, zijn ze meteen 24/7 digitaal beschikbaar. Een digitaal document terugvinden, gaat snel op basis van bijvoorbeeld datum, nummer of klantengegevens. U kunt elk document online delen, en u weet altijd wie wanneer welke documenten opvraagt. Bovendien hoeft u hier geen enkele software voor te installeren, want al uw gegevens worden gegarandeerd veilig en anoniem bewaard op onze beveiligde servers.

Briefwisseling

Uw eigen bedrijfsdocumenten digitaliseren is één zaak, maar wat doet u met de briefwisseling die dagelijks op uw kantoor toekomt terwijl uw medewerkers thuiswerken? U hoeft heus niet zelf voor postbode te spelen. Laat uw post gewoon toekomen in de postkamer van Merak. Wij structureren en digitaliseren al uw briefwisseling, zodat elke boodschap snel bij de juiste persoon of dienst terechtkomt. Zo bent u zeker van een vlotte en efficiënte datadoorstroming.

Close-up van een machine om brieven mee open te snijden

Goederenopslag voor bedrijven

Hebt u uw bedrijfsruimte teruggeschroefd nu thuiswerken ingeburgerd is? Of hebt u een andere invulling gegeven aan enkele kantoorruimtes? In dat geval zit u misschien met overtollig kantoormeubilair of ander materiaal dat u niet noodzakelijk meteen van de hand wilt doen. Ook dat kunt u in optimale, geklimatiseerde omstandigheden laten bewaren bij Merak.

Meer nog. Wij leveren de opslagboxen aan de deur en nemen ze mee voor bewaring zodra u ze hebt gevuld. Want, zoals we u eerder al vertelden, we maken het u graag makkelijk.

Een kantoorruimte waarvan alle spullen ingepakt zijn in dozen en plastic folie

Hulp nodig bij uw aanvraag?

Advies en vaak gestelde vragen
Contacteer onze experts

+31 (0)75-631 11 39

Bereikbaar ma-vr 08u30 tot 17u00

Klantendienst