Update je browser om deze website correct te bekijken. Update mijn browser nu
“Elk nieuw document dat sinds dan bij ons binnenkomt, wordt binnen de 48 uur door Merak gescand en in onze beheerapplicatie geïntegreerd”, vertelt Biesemans. “Dat biedt ons veel voordelen. Zo hebben de dossierbeheerders met één muisklik toegang tot het volledige dossier. Ontzettend efficiënt, want daardoor hoeven ze niet meer naar het archief om het juiste dossier te zoeken en achteraf opnieuw te klasseren. We kunnen onze klanten ook meteen verder helpen als ze een bepaald document nodig hebben: de digitale versie zit dan meteen in hun mailbox. Dankzij Merak is onze dienstverlening dus nog verder geoptimaliseerd.”
Aangezien Fiducré met gevoelige informatie werkt, was het incassobedrijf op zoek naar een betrouwbare partner. Kwaliteit, accuraatheid, snelheid en beveiliging waren hierbij cruciaal. “Voor ons is het van belang dat elk opgevraagd dossier binnen de 48 uur is gescand, zonder kwaliteitsverlies. En we verlangden ook dat een gescand document meteen in het juiste dossier terechtkwam.
Dagelijks haalt Merak zo’n 500 documenten op bij Fiducré, gaande van kredietdossiers tot lijsten met aangetekende zendingen. Die worden gedigitaliseerd, maar bepaalde documenten worden eveneens gearchiveerd. Biesemans: “Originele contracten moeten fysiek bewaard worden, aangezien we die moeten kunnen voorleggen tijdens bijvoorbeeld rechtszaken.” Ook daarvoor rekent Fiducré op de service van Merak. “We weten dat documenten in de allerbeste omstandigheden bewaard worden in het opslagcentrum van Merak en dat ze op het gebied van veiligheid aan alle strenge ISO-normen voldoen.”
In de loop van 2019 wil Fiducré alle dossiers volledig gedigitaliseerd hebben. Biesemans: “We hebben nog een oud klassement met documenten van vóór 2012. Die achterstand zijn we samen met Merak aan het wegwerken, zodat we zoveel mogelijk volledig digitaal kunnen werken.”
Merak is voor Fiducré meer dan enkel een leverancier. Elke drie maanden zitten beide partijen tijdens service meetings samen om de lopende zaken te bespreken. Biesemans: “Dat Merak met ons meedenkt, stel ik echt op prijs. In de loop der jaren hebben we een echte vertrouwensband gecreëerd en als zij bepaalde opportuniteiten spotten om onze werking op het gebied van archiefbeheer te verbeteren, wordt dat op tafel gegooid.”
Onder impuls van de accountmanagers van Merak worden documenten nu automatisch aan het juiste dossier gekoppeld, zonder menselijke tussenkomst. “Dat reduceert de kans op fouten aanzienlijk, en dat door een simpele toevoeging die Merak ons aanreikte”, besluit Biesemans.
Publicatiedatum: 24-05-2018